kan ik, als leek, makkelijk windows 7 installeren op een laptop met xp, nadat ik windows 7 gekocht heb in de winkel?

Toegevoegd na 2 dagen:
Hierbij een printscreen van speccy en de grootte van mijn schijven, hopelijk kunnen jullie hier wat mee. verstandig om te updaten of een nieuwe?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

vraag is of dat wel verstandig is ?
Een laptop die gemaakt is voor xp
is niet altijd geschikt genoeg voor windows 7
ik zou zeggen probeer de de windows 7 advisory ?

en dan nog ook al zou het draaien dan dat wil niet zeggen dat het goed zal draaien

het wordt tijd voor een sterkere nieuwe laptop

Als dat niet kan kun je misschien het beste overstappen op bijvoorbeeld ubuntu ?
dat is gratis
zet hier eventueel de specificaties van je laptop
welke cpu intel, amd ,celeron oid
hoeveel geheugen ? zit er in en kan je dar uitbreiden
wat voor video kaart etc
dan kunnen we daar iets van zeggen

probeer speccy ?

En ja je kan gerust als leek windows 7 installeren als je maar goed weet wat voor laptop je hebt en of het 64 bits aankan of niet.
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
misschien is het wel een deugdelijke laptop, en is dit advies iets te duur.? 7 Draait heel goed op een beetje oudere hardware. Het advies om advisery te draaien is wel goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb nog een oude pentium4 en daar draait windows 8 op.
capthavoc
10 jaar geleden
Ok het kan blijkbaar maar toch hoeveel geheugen heb je erin ?
Sommige oude pc kunnen Max 2 gig aan het mijns inziens zonde om W7/8
Op een pc of laptop te zetten die niet minimaal 4 gig kan hebben tip het kan wel handig zijn Windows 7 of 8 er op te installeren maar niet te activeren je hebt geloof ik 30 dagen de tijd ik zou hem dus in die tijd flink testen zeker met goeie wat zwaardere software of het uiteindelijk bevalt ik kan me voorstellen dat het redelijk zal werken als je alleen internet surft en er verder niets mee doet maar wees eerlijk dat kun je met Linux ook en dat is gratis wie telt er nu meer dan 100 euro uit voor een systeem waar je alleen een beetje mee gaat surfen ? Windows 7/8 is zoveel meer waard dus geeft het de hardware basis die het verdient

Andere antwoorden (2)

In principe kan je de installatie heel gemakkelijk uitvoeren. De installatie-CD van Windows 7 zal je stap per stap begeleiden bij de installatie. Yes you can !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Let dan wel even op de versie van Windows 7 (32- of 64 bit) en de beschikbare drivers voor je systeem die compatibel zijn met Windows 7.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kan een 32 bits win7 wel installeren op een 64bit pc, maar 64bit win7 op een 32bits gaat niet.
als je computer windows 7 aan kan dan kan je het proberen ja.
kijk wel eerst hoe groot je schijf is waar windows XP op staat! (zie afbeeling)
die moet je defragmenteren tijdens de installatie van windows 7!
dus als je schijf 500GB is, moet je tijdens de installatie kijken welke schijf er ook 500GB en die defragmenteren.
in mijn geval is mijn schijf 678GB (ik heb dan windows8) dus zou ik dan een schijf die 678GB moeten wissen.
als je hulp nodig hebt dan zeg je het maar.
suc6!
:D

Toegevoegd na 15 uur:
defragmenteren = volledig wissen

Toegevoegd na 15 uur:
sorry! defragmenteren moet formatteren zijn!!!!