Waarom heeft Windows Vista ReadyBoost als de interne schijf sneller te beschrijven is als een usb-stick?

Gisteren is mij verteld dat de lees- en schrijfsnelheden van usb-sticks lager liggen dan van de interne schijf, waarom dan ReadyBoost??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is inderdaad, zoals hierboven beschreven, zo dat de access time bij (sommige) usb-sticks lager ligt, wat bij veel kleine bestanden snelheidswinst oplevert.

Dit geldt echter niet voor alle usb-sticks. Kijk maar eens naar dit artikel op tweakers:

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook het wikipedia artikel voor de pro's an cons van Readyboost.
rose
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De lees- en schrijfsnelheden liggen lager, maar de seek-tijden liggen veel lager. Zelfs zoveel dat bij het lezen van veel kleine bestanden de performance hoger ligt dan bij een harde schijf.