Verwijderd Ubuntu op Virtualbox al mijn gegevens?

Ik installeer nu dus Ubuntu op Virtualbox maar dan moet je dus of een partitie kiezen of de harde schijf wissen maar wist Virtualbox (Ubuntu) dan dingen van mijn laptop zoals documenten en mijn Windows 8?

Alvast Bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Onder virtual box moet je aangeven hoeveel ruimte je voor ubuntu beschikbaar stelt. Alleen deze ruimte wordt gebruikt als swapdrive. Er worden dus geen dingen gewist, alleen maar vrije ruimte wordt gebruikt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij het opstarten van Ubuntu moet je dus NIET installeren, maar alleen proefversie gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij VirtualBox maak je ook een virtuele harde schijf aan, die "gewoon" een grote file is op je Windows hard disk. Dus als je in settings kijkt onder storage, dan zou onder Controller: SATA Controller bijvoorbeeld ubuntu.vdi moeten staan. Die vdi file is dus de harde schijf zoals VirtualBox die ziet. Als je nu binnen VirtualBox Ubuntu gaat installeren, dan kun je dus de hele disk formatteren, en dat heeft alleen effect op die .vdi file.
gvrox
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ps. Dus gewoon de eerste optie zoals op de afbeelding?
gvrox
10 jaar geleden
Er is geen afbeelding te zien, bekend probleem bij Goeievraag
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ow das niet handig nou ja de eerste optie is wissen en dan installeren dus ik neem aan die optie andere optie is andere partitie maar dat is volgens mij niet nodig.
gvrox
10 jaar geleden
Zonder het te kunnen zien denk ik dat je die eerste optie veilig kunt kiezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke bedankt.