Laptop start niet meer op, wat moet ik doen?

Het gaat hierbij om een Acer Aspire E1-572. Als ik mn laptop probeer op ter starten, zie ik wel gewoon het acer opstart scherm, maar daarna komt er alleen maar een zwart scherm met een wit pijltje in beeld. Gisteren voordat ik mijn laptop afsloot zat hij wel de hele tijd te zeuren om te weinig werkruimte ofzo, kan dit de oorzaak van mijn probleem zijn?

Heb al geprobeerd de accu eruit te halen, maar die zit muurvast. Wat kan ik verder nog doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (2)

Probeer in veilige modus op te starten:
•Als er slechts één besturingssysteem op de computer is geïnstalleerd, houdt u F8 ingedrukt terwijl de computer opnieuw opstart. U moet op de toets F8 drukken voordat het Windows-logo wordt weergegeven. Als het Windows verschijnt, moet u wachten totdat de aanmeldingsprompt van Windows verschijnt, de computer uitschakelen en opnieuw starten en het vervolgens opnieuw proberen.
(http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/start-computer-safe-mode#start-computer-safe-mode=windows-7)

Zo kan je misschien toch opstarten, wat geheugen vrij maken (bijv prullenbak legen of gewoon items weg mikken).

Een andere mogelijkheid is om bijvoorbeeld met Linux een Live CD / USB te maken (ook wel bekend als Knoppix). Dit is een besturingssysteem wat op CD / USB staat. bijvoorbeeld Debian:
http://www.knoppix.org/
10 jaar geleden
Dat kan door een virus komen, door corruptie van je Windows-installatie (bijvoorbeeld door een crash), of door een (te) volle harddisk, zoals Thecis terecht al aangeeft.

In het tweede geval kan de Windows Repair-disk (als je die aangemaakt hebt) hulp bieden, maar ook de installatiedisks van Windows (als je die hebt) bieden een repair-mogelijkheid.

In het eerste geval zul je moeten proberen op te starten met een andere disk/stick. Mogelijkerwijs moet je hiervoor je in je BIOS nog de opstartvolgorde aanpassen (dan harddisk als laaste instellen). Na opstarten moet je dan een virusscanner starten, ofwel vanaf internet (als je daar dan bij kan) ofwel vanaf de disk/stick zelf.

V.w.b. de te volle harddisk heeft Thecis het nodige al gezegd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thecis
10 jaar geleden
Goede aanvulling over de bios. Dank