Hoe kan ik VISTA verwijderen van mijn C:/Schijf om alleen door tegaan met Win 7 die op een Partition G:/ staat ?

en er weer1 Partition van te maken

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat gaat je niet lukken. Backup maken van alles wat belangrijk voor je is en een schone installatie maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt Vista wel verwijderen van je c-partitie. Het is echter vrijwel onmogelijk om de Windows 7 installatie die nu op je g-partitie staat over te zetten naar je c-partitie. Je zou dan in Vista het Windows 7 register moeten bewerken en alle verwijzingen naar de g-partitie moeten veranderen in c, je g-partitie moeten kopiëren naar c, de overige partities wissen en je Vista installatie. Daar red je het echter niet mee. Je c-partitie zal niet meer booten en als je dat zou repareren, zou je nog honderden problemen moeten oplossen waar je weken mee bezig bent.
Kopieer liever alle data die je wil bewaren van c naar d, wis de c-partitie en installeer daar Windows 7 op. Dan kun je de data van de overige partities naar c kopiëren, de overige partities wissen en c vergroten tot de volledige schijf.