Google Docs, in het Nederlands Google Documenten, is een online dienst van Google. Met deze dienst kunnen opgemaakte documenten, spreadsheets en presentaties aangemaakt worden, die online worden opgeslagen. De dienst is vergelijkbaar met de betaalde programma's Word, PowerPoint en Excel van Microsoft. De tekstverwerker van Google Docs heette vroeger Writely.
Om van Google Docs gebruik te kunnen maken, is er een zogenaamd Google Account nodig. De aangemaakte documenten en spreadsheets worden online opgeslagen, en kunnen ook met andere Google Accounts-gebruikers worden gedeeld, en realtime online tegelijk worden bewerkt, waarbij men elkaars wijzigingen direct op het scherm ziet verschijnen. In juli 2007 werd Google Docs & Spreadsheets voorzien van een nieuw uiterlijk.

In het kort: Je kunt online aan documenten werken en vervolgens kun je de documenten delen met anderen die er vervolgens ook weer aan kunnen werken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kost het downloaden van Word en Powerpoint dan geld?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is vergelijkbaar met programma's als Word en Powerpoint, maar het is dus niet hetzelfde. Je kunt de programma's ook niet downloaden, alles gebeurt online door in te loggen met een Google account.