Hoe kan ik een grijs scherm handmatig starten?

Wanneer een programma administratie rechten nodig heeft, wordt de achtergrond grijs. Dit stopt heel veel processen.
(Als je het niet geloofd:
www.thewildernessdowntown.com start het eerst met het grijze browser scherm gesloten, dan met het grijze scherm open, scheelt erg veel.)

Hoe kun je nou dit grijze scherm handmatig starten zodat de computer sneller wordt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je legt het een beetje ongelukkig uit.
Maar ik geloof dat wat je bedoelt is dat als je systeem "pauzeert" zodra de uac zich aanmeld al waar je toestemming moet verlenen voor een bepaalde applicatie.
Dat je dat proces bedoelt.
Deze is niet kunstmatig op te roepen, laat staan wenselijk is.
De achtergrond processen blijven gewoon doordraaien.
Als je bepaalde processen niet laat opstarten krijg je het verlies van bepaalde functionaliteiten.
Doch als je weet welke proces voor wat is kan je er inderdaad winst uit halen.
Maar als het merkbaar is.

Toets in je startvenster uitvoeren "services.msc"
In het volgende venster kan je zien welke services er in de achtergrond draaien en op welke wijze deze worden aangeroepen.
Zoek een bepaalde service op en zoek op het internet waarvoor deze service dient.
Niet zomaar als een blinde allerlei services uitschakelen, dit werk vaak averechts en loop je het risico dat je je systeemconfiguratie om zeep helpt.