Hoe zet je een computer terug in kooptoestand?

Mijn computer doet het al een tijdje niet goed, dus (na al behoorlijk wat dingen geprobeerd te hebben) wel ik nu proberen hem ik kooptoestand te zetten. Alleen weet ik niet hoe dat moet.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb een Dell Vostro 3350.
Ik heb er ook een paar cd's bij, ook een waar reinstallation op staat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Bij het resetten naar kooptoestand zul je al je data verliezen!

Stop de CD in je computer en zet deze uit. Tijdens het opstarten moet je de sneltoets indrukken die je naar de BIOS instellingen brengt (F8, Del enz.)

Stel de CD drive in als eerste boot media.

Start de computer opnieuw op en de CD zal geladen worden.

Volg nu verder de stappen die in het scherm komen en binnen een halfuur is je computer weer als nieuw!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij een laptop staat er bij het opstarten `Press F11 to run discovery´ of dat bij computers ook zo is weet ik niet?!?!? anders moet je via de recovery cd hem terugzetten. Die krijg je bij een nieuwe pc er bij

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry heb tekst niet gelezen! je hebt blijkbaar een laptop dus bij het opstarten f11 blijfen indrukken!! verder volg de aanwijzingen