32bits besturingssysteem x64- processor?

Toegevoegd na 1 minuut:
Hallo,

ik zie in mijn systeem nu staat 32 bist besturingsysteem x64 processor.
Is het ene x64 of is het een x86.
Ik zou graag een x64 windows 8 aanschaffen maar weet niet of het werkt.

Groet,
Xsjlo

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

X64 processor wil zeggen dar er een 64bits OS op kan draaien. Ook een X64 is een uitvoering van een x86, is een verwarrende benaming, zou moeten zijn x86 64 bits.
Maar zoals al gemeld, 2 GB ram is wat weinig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als je een x64 bits windows aanschaft werkt deze alleen op 64 bits computers
een x86 windows werkt echter op zowel 32 als op 64 bits computers.
32 bits os gaat goed op een 64 bits systeem, maar een 64 bits systeem is aan te raden.
x86 staat niet voor 86 bit! maar eerder voor 32 bit!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bij een bijlage bij me eerste post gedaan.
Kan ik hier een 64 versie windows 8 op installeren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Intern geheugen (2Gb) is wat weinig voor win 8.
Maar hier meer info:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/upgrade-assistant-download-online-faq
Kun je systeem laten testen of het kan...