er komt steeds een cmd scherm op mijn beeld, wat is dit?

telkens als ik mijn pc opstart komt er een scherm van cmd met er op
winrer of zo van het rpogramma Svc.exe
heeft iemand een idee wat dit is?
pc info:
Asus k53s serie

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.4K
SimonV
10 jaar geleden
Heb je Ccleaner? En zo niet, hier kun je 'm downloaden: http://www.piriform.com/ccleaner/download/standard Start Ccleaner Ga naar Gereedschap -> Opstarten Zie je in het lijstje iets staan van CMD of Svc.exe

Antwoorden (2)

Een opstartprogramma zal de CMD (Command Prompt) aanroepen, wellicht het programma WinRar of een Windows Service (svc.exe).
Met het commando "msconfig" kun je de opstartprogramma's zien en eventueel aanpassing. Je start dit als volgt op:
- Start \ Uitvoeren, tik in "msconfig"
- WIndows toets + R, tik in "msconfig"
- vanuit de al openstaande Cmd.exe, tik in "msconfig"

Let op: verkeerd uitgeschakelde (Windows) onderdelen kunnen ervoor zorgen dat je computer niet (goed) meer opstart !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is waarschijnlijk een niet zo netjes geprogrammeerd script dat daar op voorgrond wordt uitgevoerd.

Vaak is dit om settings goed te zetten of zo iets

Heb vaker gezien bij een asus comp kwam dit in een tevoren na een windows update.

Maar kan spyware of paard van troye zijn

Dus scan je pc op virussen en spyware om zeker te zijn

Heb je geen virusscanner kijk nasr avastof avg