Is het slim om een windows 7 laptop te kopen?

Is het beter om te wachten op windows 8. of nu een windows 7 laptop te kopen en als ik wil naar windows 8 upgraden voor 15euro?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of je wacht op Windows 9.

Antwoorden (9)

Ligt eraan hoe lang het duurt en hoe hard je de laptop nodig hebt. Denk er trouwens ook over om een Apple Laptop te kopen, veel sneller alleen ingewikkelder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
W8 komt uit in Oktober, als u zo lang kan wachten is dat beter.
Een PC met W7 die nu nog verkocht wordt zal wel een update kunnen doen maar dan zal u extra moeten betalen.

Ik heb het gehad met een Vista PC en volgens de verkoper geen enkel probleem om naar W7 te gaan maar hij vergat er bij te vertellen dat u moet betalen !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
W8 RTM draait hier als een zonnetje op een laptop (Amd Turion x2 met 1 gig mem en is supersnel zelfs zonder SSD) Het ding is van 2004, sneller dan '98, xp (vista slaan we maar even over) en win 7 is ook nog trager. Het is wel even wennen maar een systeem van meer dan 7 jaar oud draait als de wolkjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
alleen voor snelheids maniakken, kreeg ik de indruk.
Persoonlijk zou ik voor windows 7 gaan omdat je dan zeker weet dat je alle drivers voor je randapparatuur hebt.
Als je zelf handig genoeg bent met computers kun je ook later alle drivers gemakkelijk zelf zoeken en installeren.
Een handige site vind ik bijv www.tweakers.net
Nieuw is niet altijd beter, zoals destijds bij Windows Vista bleek dit een flop geweest te zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je hem hard nodig hebt moet je hem natuurlijk nu kopen (windows 7 werkt trouwens ook gewoon goed) maar als het niet nodig is zou ik wachten tot eind oktober!
Gr gebr. 71
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom wachten op iets dat nu al erkend een ramp is, als 7 geweldig werkt ?
onzin antwoord.
Een paar jaar geleden, toen ik mn laptop kocht, was windows 7 net niet uit. Op mijn laptop stond Vista, maar zo gauw win 7 uitkwam kon ik een upgrade DVD bestellen (tegen vergoeding van verzendkosten)
Dat was ideaal, want ik kon tussen beide besturingssystemen kiezen.

Persoonlijk loop ik nog niet zo warm voor win 8. Ik heb een preview op mijn pc gehad, en ik ervaar het als moeilijker en onlogischer. Daarnaast hoeft een verdere windows versie niet beter te zijn. Nu stapt iedereen over op 7, maar toen vista uit was, bleven ze lekker bij XP...

Als je zo'n actie tegenkomt, is dat een groot pluspunt, want dan kun je tenminste terug naar 7 als windows 8 een flop blijkt te zijn (wat ik verwacht).
Anders zou ik je persoonlijk aanraden om (nu het nog kan) een laptop met het oude vertrouwde windows 7 te kopen.

Een macbook kan ook nog een optie zijn, maar daar betaal je meer voor, en je zit met een compatibiliteitsprobleem. Niet alle windows software is geschikt voor Apple.
Ook schijnt Apple heel anders te werken als windows, dus zul je er aan moeten wennen. Verder heb ik weinig ervaring met apple.

Dus ja, Of het slim is, ik zeg ja, maar het hangt helemaal af van wat jij wilt en verwacht van je laptop...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon nu kopen dan kan je er de komende tijd al van genieten. Als je een acer koopt kan je die 15 euro zelfs terugkrijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koop een laptop met Windows 7.
De prijs van Windows is altijd ruim € 60.
Dus een laptop met Windows 7 heeft voor maar € 15 Windows 8, maar je betaald in de aankoopprijs wel Windows 7. Maar het is wel goedkoper dan apart Windows 8 kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je gerust doen.
Als je nu een Windows 7 computer koopt, dan mag je straks gratis upgraden naar Windows 8.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Windows 7 is goed en nu worden er door microsoft al aanbiedingen gedaan voor een gratis update. Dus dat is het probleem niet. Ik zou een mooie zware machine kopen met die mogelijkheid, dan ben je ingedekt. Zou windows 8 ook pas installeren na het eerste service pack dan zijn de meeste problemen er normaal gesproken uit.