Wat is het verschil tussen een Chromebook en een laptop die draait op Windows?

Ik wil een nieuwe laptop kopen en nu zag ik dat er nu ook chromebooks te koop zijn. Deze draaien vast op Chrome, maar is dit dan vergelijkbaar met het verschil tussen Apple en Windows? Ik heb nu Windows? Dus is Chrome compleet anders?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
20.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, een chromebook draait op iets wat je kan vergelijken met je browser. Het is natuurlijk wel een OS, maar is lang niet zo functioneel als Windows OSX of Ubuntu (het is overigens wel een linuxvariant). Je zal meer moeten denken aan een OS als Android of iOS. http://en.wikipedia.org/wiki/Chrome_OS

Antwoorden (2)

Een Chromebook is een computer die met Google Chrome werkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op twee letters na. Anders was het goed geweest. Een Chromebook is een computer die op Google Chrome OS draait.
Een chromebook is een pc met eenvoudig besturingssysteem zonder eigen opslag. Je kunt er alleen mee het internet op en online programma's gebruiken. Ze zijn goedkoop, klein en goed afgewerkt.

Op een laptop kun je je eigen programma's installeren en ook zonder internetverbinding gebruiken.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Sorry, maar dit is onzin." Neen, een Chromebook is een computer met Chrome OS erop. Een laptop met Firefox OS (ook een eenvoudig OS) is geen chromebook. Ze zijn goedkoop, klein en goed afgewerkt. Mening En dan nog.
https://support.google.com/chromebook/answer/3214688?hl=en Ze hebben gewoon lokale opslag (vaak niet veel) en kunnen gewoon draaien zonder internet. Daarnaast zijn er ook apps voor net als voor je Windows PC. https://support.google.com/chromebook/answer/1056325?hl=nl