Kan ik een acronis true image home backup van windows overzetten naar mac?

Voor school heb ik een macbook nodig. nu wil ik al mijn foto's en bestanden op mijn mac zetten. Ik heb een backup gemaakt met acronis true image home, maar kan ik dat ook gebruiken voor mac?
ik weet dat OS X met time machine werkt...
mijn broertje krijgt de oude computer dus wil hij hem zo snel mogelijk leeg hebben :)
iemand een idee of het kan? of is er misschien een ander programma dat zeker werkt voor Windows en Mac?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik begrijp dat je data van een PC over wil zetten naar je mac.

Dan is het daarbij belangrijk even een onderscheid te maken in de soorten data.
Je hebt namelijk data die software vertegenwoordigd (windows, word, Photoshop e.d.), en je hebt data die jouw persoonlijke data bestanden vertegenwoordigen (foto's, word-documenten, mp3's e.d.)

De software data kun je beter niet overzetten. Software, en zeker windows is helemaal ingeregeld op de computer waarop het draait. Wanneer je dat 1-op1 overzet naar een andere computer, dan klopt er helemaal niets meer van die instellingen. Je zal op vele problemen stuiten.

Je persoonlijke bestanden zijn echter heel eenvoudig over te zetten. Natuurlijk heb je op de mac wel programma's nodig die de betreffende bestanden kunnen lezen, maar ik ga er even vanuit dat je die hebt.

Wanneer ik google op Acronis en mac kom ik veel berichten tegen die stellen dat Acronis niet op de mac draait. Wellicht heb jij een versie die dat inmiddels wel kan, maar anders zou ik Acronis niet gebruiken voor deze actie. Mocht je wel een mac-compatible versie hebben, dan zou het moeten werken.

Maar wat doe je moeilijk. Waarom plaats je beide computers niet even in een netwerkje, deel je de schijven en kopieer zo even de betreffende bestanden van de ene computer naar de andere.

Mocht je een router hebben, dan is zo'n netwerk eenvoudig, en anders moet je even aan een peer-to-peer ("crossover") kabeltje zien te komen. http://en.wikipedia.org/wiki/Ethernet_crossover_cable
Dan kun je beide rechtstreeks op elkaar aansluiten.