Met het commando winver in "uitvoeren".

Sinds windows vista staat winver standaard niet meer in het startmenu, je kan dit zelf via de eigenschappen terughalen, maar veel makkelijker: WINKEY + R: daar is het venster "uitvoeren"!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat een GEWELDIGE verbetering is dit weer, maar bedankt, het werkt wel Nu wil ik n printer installeren, maar bijna alle windows versies staan ertussen maar niet windows 7, die ik dus heb. Heb je hier misschien ook een suggestie voor?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kom ik bij de "eigenschappen"?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
rechtsklik op een lege plek in het startmenu, dan eigenschappen. Wil je van daaruit verder om uitvoeren terug te halen klik je op aanpassen. Er verschijnt een hele lijst van mogelijke veranderingen aan het startmenu. Uitvoeren weergeven staat daartussen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, mooi dat ik uitvoeren weer terug heb. Hoe kan ik windows7 verder weer als XP eruit laten zien?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er uit laten zien als windows xp? Dat zal niet zo eenvoudig zijn. Je kan wel het thema op windows klassiek zetten en dan ziet het er uit als windows 98 bijvoorbeeld. Als je windows 7 pro hebt kan je natuurlijk ook de xp mode gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke, ik heb win 7 home premium versie 6.1
Is dan de XP mode mogelijk?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, alleen bij de pro versie. Je kan er natuurlijk wel zelf voor zorgen moest je nog een xp installatie hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De XP Mode raad ik niet aan, omdat net als XP zelf, de ondersteuning in het voorjaar van 2014 stopt.

Andere antwoorden (2)

Druk op start, dan op uitvoeren, typ dan "winver" dan krijg je een venster met welke versie je hebt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"uitvoeren" zat wel op XP, maar bij deze windows zit dat nieteens
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@AdSpooky, druk dan op Start, en type dan gelijk, zonder iets aan te tikken/klikken, winver in. Druk dan op enter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@broer2000, werkt als een zonnetje, startknop, winver intikken, enter et voilà, Windows7Home premium. Een +
Ik ga straks kijken op de PC of die Windows8.1 aangeeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij deze PC: klik met links op start, komt een menu, kies systeem en er verschijnt een scherm met uitgebreide tekst en uitleg. Kan hierop lezen dat Windows 8 naar 8.1 geupgraded is. Aha!
PC is vekocht als 8.1, dat is weliswaar zo, maar de leverancier (Informatique) heeft zelf de PC geupgraded naar 8.1.
Als het met een startscherm is met tegels dan is het Windows 8
Normale bureaublad met een grote taakbalk grote knoppen onderaan is Windows 7
Windows Vista is met kleine taakbalk en lange kleine knoppen
Windows XP taakbalk blauw, groen of zilver
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alles is zodanig aan te passen dat dit niet meer geldt, maar toch vindt ik dit een goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onze PC heeft geen touchscreen monitor. Wij hebben het klassieke menu al teruggezet. Dus geen tegels in taakbalk meer.