Windows 8.1 Secure boot, hoe los ik dit op?

Hallo allemaal,

Ik ging een week geleden Windows 8 updaten naar Windows 8.1, alles was perfect.
Maar alleen stond er rechts onder: Windows 8.1 Secure Boot is niet juist geconfigureerd.
Ik wist dat je dat via de BIOS moest veranderen onder "Secure Boot Configuration".
Ik had daar gekeken, maar het stond er niet.

Zou dit een bug zijn van Windows 8.1? Of heb ik een verouderde BIOS versie?

Ik ben nu weer overgestapt naar Windows 7, maar als ik weer eens naar 8.1 wil, dan weet wat de oorzaak de van is.
Ik zat ook te denken om me BIOS te updaten, maar dat durf ik niet zo.
Stel dat het fout gaat...

Zou ik dit kunnen oplossen? Zo ja, hoe?

Groeten Anton

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik moet deze vraag beantwoord hebben!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bump. Ik weet niet dat bumpem toe gestaan is. Maar ik heb echt hulp nodig

Antwoorden (1)

Zoek eens of je secure boot kan uitschakelen via het BIOS. Dan zijn meteen een hele hoop andere problemen van de baan!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat lukt dus niet zoals ik toch zeg?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij wil iets veranderen, ik stel voor het uit te schakelen. Als je dat ook niet vind kan je het opzoeken in de handleiding of vragen aan de harwarefabrikant.