Hoe sla ik mijn foto,s op na bewerking in photoshop elements, op een imac?

Soms gaat het goed en word ie opgeslagen in jpg formaat. De volgende keer gaat dat dus mis.....ik doe iets fout maar wat??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kan "opslaan als" kiezen en dan kun je verschillende extensies kiezen. Deze hebben allemaal hun voor-en nadelen. Zo kun je ook voorkomen dat je over het orgineel heenschrijft.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk wordt hij dan opgeslagen als psd bestand; het eigen photoshop formaat waarbij ook lagen bewaard blijven. Hier kunnen de meeste websites e.d. inderdaad niets mee. Het antwoord van Castle is inderdaad de methode. Je kan echter ook kiezen voor exporteren. Dan heb je wat andere mogelijkheden om je bestand op te staan. Gewoon even goed opletten als je iets opslaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor veel bewerkingen in Photoshop gebruik je 'lagen'. In het Photoshop-formaat behoud je die verschillende lagen, zodat je daar later nog mee kunt spelen. In TIFF trouwens ook. Als je in Photoshop begint met een jpeg, een aantal bewerkingen doet die een xtra laag veroorzaken, en vervolgens 'opslaat', zal Photoshop een bestandsformaat gebruiken waar die informatie over de verschillende lagen blijft bestaan. Een JPEG bevat geen lagen, dus voordat je een plaatje als jpeg kunt opslaan moet je 'flatten image' doen. Dat gebeurt als je 'opslaan als jpeg' kiest. Zoals Beerenburgertj al opmerkt, kan je ook voor 'Exporteren' kiezen. In de grote broer van Photoshop Elements heb je dan wat meer mogelijkheden om het fileformaat en de grootte van specifiek deze export in te stellen. Dan maak je even een voor de gelegenheid passend jpegje van je originele PSD-bestand.