ik heb problemen met mijn netwerk ik kan op mijn Laptop naar boven kijken op mijn PC maar anders om niet waar moet ik naar kijken ?

Boven zie ik de laptop wel maar als ik er op klik vraagt die
gebruikers naam en wachtwoord
ik weet eigenlijk niet welke:
Gebruikersnaam op de laptop?
wachtwoord waar ik de laptop mee open?
of het netwerk-wachtwoord?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Ik snap de vraag niet. Je kunt op jouw laptop naar boven kijken maar op je pc niet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Boven staat mijn PC
daar zie ik het loge van mijn laptop beneden wel maar kan niet inloggen
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Zo iets heb ik ook, ik heb 2 pc's met Windows 7 en een laptop met XP. Ik kan met de 2 Windows 7 pc's wel in de laptop, maar met de laptop niet in de pc's.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen En dan helemaal onderaan. Wachtwoord uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En dat moet je dan doen op de PC waar je niet inkomt. Niet vanaf de PC waar je mee wil "kijken".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kunt ze allebei uitproberen je weet vanzelf welke het is maar ik denk zelf dat ze de gebruikersnaam en wachtwoord van je laptop bedoelen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het netwerk werkt weer maar ik haal wwarschijnlijk 2 dingen door elkaar, Thuisgroepen (dat werkt nog steeds niet) en netwerk
Ik heb wel twee systemen Win XP en Win 7
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met die reactie kan ik geen beste vraag aanklikken
Amadea
10 jaar geleden
Dat hebben we hier niet. Alleen een beste antwoord kan je kiezen.

Het beste antwoord

Als je niks gedeeld hebt op de laptop dan doet windows dat. Je moet eerst een map of hele schijf delen door er met de rechtermuisknop op te klikken.
Ik ga er vanuit dat je Windows 7 gebruikt.

Ga naar de verkenner
Rechtsklik op een map of op de C schijf
Kies eigenschappen
Tabblad Delen
Knop Geavanceerd delen
Vinkje aanzetten 'deze map delen'
Knop machtigingen klikken
Vinkje aanzetten bij Volledig beheer, die van schrijven gaat ook aan
ok, ok , sluiten

Nu moet je kijken of je wel wat ziet.

Vraagt ie nog steeds om een gebruikersnaam en wachtwoord dan is het dezelfde naam en wachtwoord waarmee je de laptop inlogt