hoe zorg ik dat me usb boot?

ik heb van iemand ooit een usb gekregen met een paar handige tools gekregen.
ik kon toen boote vanaf die usb en dan bijvoorbeeld memtest intoetsen en dan ging ie het ram testen zo had ik dus ook het handige tooltje om passworden te verwijderen.

maar opeens moest ik de usb formatteren omdat ie beschadigd was ik had de tools gelukkig nog wel op me pc staan.
na het formateren heb ik ze terug gezet maar nu wil ie ze niet boote en gaat ie gewoon door naar windows.

nu heb ik zelf al wat research gedaan en kan je je usb bootable maken maar daar snap ik nog niet zo veel van!

graag uitleg hoe je dat doet en hoe dan die tools kan booten :)

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zie hier:
http://www.pc-freak.nl/usb_stick.htm

Antwoorden (1)

Eigenlijk zeggen de links hieronder al genoeg
http://www.hirensbootcd.org/download/
http://www.hiren.info/pages/bootcd-on-usb-disk
http://www.youtube.com/watch?v=mT8fhBlU_xQ

Maar u wilde alleen uw usb stick bootable maken
Dat kunt u eenvoudig doen met diskpart
En dat programma zit gewoon in uw windows.
Het vergt alleen even wat typwerk ;-)

Ga naar start en type in het zoekvenster van het startmenu CMD,
hiermee wordt de commandprompt geopend.

Tik in dat venster achter de cursor DISKPART gevolgd door enter

Geef achter DISKPART nu de opdracht LIST DISK op.

U krijgt nu een lijst te zien met de aanwezige schijven en verwijderbare media.
Ik ga nu even voor het gemak uit dat uw usbstick aangegeven wordt als 1

Geef achter diskpart nu het commando SELECT DISK 1 u krijgt nu de melding dat schijf 1 nu de geselecteerde schijf is.

Om een nieuwe partitie aan te maken op de USB stick geeft u achter diskpart de opdracht CREATE PARTITION PRIMARY op,
u krijgt nu een melding dat diskpart deze partitie heeft gemaakt.

Nu geeft u achter diskpart de opdracht SELECT PARTITION 1 op,
en krijgt u de melding dat de partitie is geselecteerd.

Geef nu achter diskpart de opdracht ACTIVE op, hiermee wordt de partitie actief gemaakt.

Nu geeft u achter diskpart de opdracht FORMAT FS=NTFS op, hiermee wordt de USB stick geformateerd.

Geef nu achter diskpart de opdracht ASSIGN op om een letter aan de USB stick toe te kennen. bijvoorbeeld E of F

KLAAR

Nu kan je gewoon diskpart of de Cmd venster afsluiten.

Maar nu komt het echte werk.....
Al uw programma's moeten er natuurlijk er weer op gezet worden.
Ik weet niet welke programma's u daar allemaal heeft,
maar ze moeten wel ergens vanuit op of aangeroepen worden.
Persoonlijk vind ik Hirens wel een topper,
zie ook de eerder getoonde links,
scheelt veel werk en heeft zich in de loop der tijden wel bewezen.