Welke Processor Past in mijn PC?

Ik wil goed kunnen gamen op mijn pc, maar welke past in mijn pc en welke is voor een lage prijs te kopen? Ik heb een Intel (R) Pentium (R) 4CPU 2.60 GHz (2CPU`S), ~2.6Ghz.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is een afgelopen zaak. Je zal een compleet nieuw systeem aan moeten schaffen. P4 valt buiten alle systeemeisen voor games. Upgraden zal alleen met een andere P4 kunnen.
gvrox
10 jaar geleden
Het advies van MrTomaat is wel het beste, een nieuwe PC is de enige oplossing om goed te kunnen games. P4 2.6GHz is zo'n 10 jaar oud nu, dus ook de videokaart die je in je systeem hebt zal matig presteren (en geen PCI-e zijn, dus vervanging is ook lastig)

Antwoorden (1)

Je moet hiervoor kijken welke socket je computer heeft (hiermee zit je processor aan je moederbord verbonden). In jouw geval is dat PPGA478. Daarna kan je kijken welke processors in deze socket passen. In de PPGA478 passen niet de meest recente processors maar de wat oudere. (hooguit 2010)

Heb even lopen zoeken voor je, en de beste processor die ik kan vinden erin is de Intel® Celeron® Processor 900. Deze processor is geschikt voor web-browsen en HD video kijken, maar niet echt voor gamen.

Als je echt wilt gaan gamen, dan raad ik je aan om een nieuwe pc te kopen.
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Waarop baseer je de uitspraak dat juist de Celeron de beste is ?
Jaspro101
10 jaar geleden
Van de tweede bron heb ik alle processors van intel genomen die in deze socket passen, Daarna heb ik naar de tweede bron gekeken en gekeken welke de hoogste ranking heeft in de lijst.
gvrox
10 jaar geleden
celeron is de naam die intel geeft aan hun low-end processoren
Jaspro101
10 jaar geleden
Dat wist ik niet, maar volgens de lijst waar ik op keek waren die andere minder goed dan deze processor.
gvrox
10 jaar geleden
Vreemde lijst dan, deze http://ark.intel.com/products/35431/Intel-Core2-Extreme-Processor-X9100-6M-Cache-3_06-GHz-1066-MHz-FSB zou toch sneller moeten zijn. Dan nog is het de vraag of het moederbord de prcoessor ondersteunt.
Jaspro101
10 jaar geleden
Dat zou dan juist diegene zijn die ik niet heb kunnen vinden in die lijst. vast fout getypt. Iedergeval bedankt dat je me hierop wijst.
gvrox
10 jaar geleden
Het zijn tenminste processoren die *mogelijk* passen, hugopro hieronder geeft juist een antwoord over processoren die *zeker* niet passen.