Pc start soms niet meer op en maakt dan een tikkend geluid; de harde schijf werkt perfect. Wat kan het probleem zijn?

Hey,

Sinds enkele weken wil mijn pc af en toe niet meer opstarten. Ik deed hem reeds binnen bij de computerwinkel. Daar dachten ze dat het probleem bij de harde schijf lag, aangezien er een tikkend geluid was. De harde schijf bleek perfect te werken. De technieker zei dat het probleem bij het moederbord ligt.
Kan een pc nog perfect werken met een defect moederbord?

Nu 2 dagen later kan ik opnieuw mijn pc opstarten, alles werkt perfect net zoals daarvoor.
Meestal is het zo dat ik na 2 of 3 dagen de computer weer kan opstarten.
Als hij niet wil opstarten gaat het lampje van de aan/af-knop branden en maakt deze een tikkend geluid. Ik krijg dan geen beeld.

Hopelijk kan iemand van jullie me een antwoord geven, mijn vertrouwen in de technieker is helemaal weg nadat ik 3 keer langs ben gegaan met hetzelde probleem.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Om op je eerste vraag te reageren: Een moederbord is de basis van een computer. Een computer kan niet goed functioneren met een defect moederbord. Dit zou de oorzaak kunnen zijn van de opstartproblemen. Wat je zou kunnen doen is naar een andere computerspecialist gaan, die reparaties aanbied.

Toegevoegd na 43 seconden:
Probeer de computer niet zelf te repareren, zonder dat je hiervoor de kennis hebt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tikkend geluid is attentie. Je harde schijf kan kapot zijn. Zorg in ieder geval voor een goede back-up.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De harde schijf werd al meerdere keren gecontroleerd en werkt perfect. Dus dat is het zeker niet.