hoe lost ik gegevensfout cyclische redundantiecontrole op?

ik koppel mijn telefoon ( htc sensation xe) aan mijn computer om fotos over te zetten, maar als ik mijn telefoon via de usb verbind met pc, krijg ik eerst de melding dat het eerst geformateerd moet worde (hierbij klik op nee anders gaan mijn bestanden verloren), als ik dan via `deze computer` het station wil openen, krijg ik de melding `gegevensfout cyclische redundantiecontrole`. F is niet toegankelijk, locatie niet beschikbaar.. wat is hier fout (in jip en janneke taal en hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Deze fout wordt normaal aangegeven als CRC (Cyclic Redundancy Check) en is een controle op het geheugen. CRC fout betekent zoiets als dat er een celletje in het geheugen niet de juiste informatie kan vasthouden en verliest (digitaal 1 of 0).

Werkt de kaart wel normaal op je telefoon, dan is er iets met de verbinding.
Als het wel goed heeft gewerkt op je pc, probeer dan eens een andere computer. Als het daarop wel werkt, dan weet je dat het aan je pc ligt.
Zo niet, vervang dan de kabel.
Als laatste kan de USB aansluiting van je HTC defekt zijn (interne chip).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke , Jip en Janneke ? hier komtie .
Als je Foto`s op je Computer wil zetten dan doe je dat meestal via USB . Normaal gesproken gaat dat feilloos . Windows heeft daar een prachtig systeempje voor dat Cyclische redunantiecontrole heet . Wat ? Dat programma controleert de data die je overzend naar je Computer . Als het op de telefoon 450 KB groot is dan moet het op de Computer net zo groot zijn als het daar aankomt . Is het nou 451 of 449 KB groot dan krijg je de melding waar je het over hebt . We noemen dat Corrupte Data . Die Data kan op vele manieren Corrupt raken ( plotselinge stroom uitval en dergelijke ) Als het al op je Computer staat dan zie je soms in de verkenner dat het beeldbestand niet kan worden weergegeven . Als het op je Telefoon staat en je wil het naar je Computer zenden dan kan je het eens proberen om het via Bluetooth te doen , foto voor foto . Op het moment dat de Corrupte foto aan de beurt is krijg je de melding "kan niet verzenden" op je telefoon verwijder de foto en ga dan verder met de rest . Waarom deze manier ? Omdat via een USB aansluiting de hele kaart in 1 keer gelezen wordt , als Windows dan een bestand tegenkomt dat niet helemaal jofel is dan stopt het lezen.
Via Bluetooth verzend je per bestand .
Succes