Windows installeren op een Android TV USB-stick, kan dat?

Er zijn zgn. Android TV USB-sticks 'op de markt' met goede specificaties tegenwoordig (denk maar aan quad core, 4 GB RAM, etc.) waar Android OS op draait. Mijn vraag is: Kan hier Windows op worden geïnstalleerd? Als ik (louter) naar de specificaties kijk, voldoen ze (ruim) aan de minimumspecificaties. Maar ik vraag me af of er Windows drivers zijn voor zo'n USB stick.
Ps. Met 'Windows' bedoel ik vanaf XP tot Windows 8.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Die sticks zijn (bijna?) allemaal gebaseerd op ARM processoren, daar draait geen normale Windows variant op. Windows RT draait wel op ARM maar is niet los verkrijgbaar en bovendien zou je dan een versie specifiek voor jouw stick moeten hebben om de hardware naast de CPU te kunnen ondersteunen. Het antwoord is dus nee.
gvrox
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als het geen ARM chip heeft (zoals hier te zien: http://androidstick.nl/android-sticks-vergelijken/ ) kan het dan wel? Maw. vormt de chip/processor het enige probleem? En de drivers?
gvrox
10 jaar geleden
In die lijst zie ik alleen maar processoren die de ARM instructieset ondersteunen. Zelfs al heb je er een ia32 of ia64 processor inzitten zoals in PCs, dan heb je nog een BIOS (of UEFI) nodig. En dan vraag ik me ook nog af waarom je uberhaupt windows wil draaien op toch wel gelimiteerde hardware.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klopt