Ik heb een laptop met 2 videokaarten, hoe stel ik in dat ik NVIDIA wil gebruiken?

Ik heb Intel hd grapihcs 4000 en NVIDIA GeForce GT 630. Ik wil graag Nvidia gebruiken om spelletjes te spelen, maar hij blijft Intel aangeven. Hoe moet ik dat veranderen? (Ik heb windows 8)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wellicht kan je het in je BIOS proberen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bijd3hand heeft het antwoord al gegeven. Maar het ligt er aan welk spel je speelt.
Skyrim geeft bijvoorbeeld bij mij aan intel hd4000 terwijl hij wel draait op mijn radeon 7970.

Antwoorden (2)

Zodra je de monitor aansluit op de juiste videokaart zou Windows automatisch deze kaart moeten gebruiken voor de weergave. Het kan zijn dat je NVIDIA kaart niet goed is geinstalleerd of de drivers missen.

Je kan via www.nvidia.com de laatste drivers downloaden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Werkt dit ook zo met Windows 7?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit werkt dus niet, er zijn geen 2 aparte grafische kaarten met ieder een uitgang in een laptop. Dit geldt alleen voor desktop PC's.
Je moet op Nvidia.com eerst de drivers downloaden. Installeren en dan het Nvidia Center openen. Vervolgens kan je onder kopje 3D instellen of je wel of niet de Nvidia chip gebruikt. Dit trucje noemen ze "Optimus". Voor Linux moet je de laatste Bumblebee drivers installeren. Monitor aan je grafische kaart hangen heeft geen zijn, want in een laptop heeft de Nvidia chip geen rechtstreekse toegang tot video output, maar loopt dat via de CPU. Succes!