Wat kan ik beter doen, 64 of 32 bit?

Over niet al te lange tijd krijg ik een 64 bits computer, maar ik twijfel nog wat ik ga doen, 32 of 64 bits.
Ik moet deze computer gebruiken voor school, ik heb een windows 7 code, deze gaat erop.
Ook ben ik erg gehecht aan Linux, dat gaat er dus ook op.
Ik heb een 1TB harde schijf en heb 4GB ram.
Verder werk ik vaak met AVID, dit met HD video dus dat vraagt ook het een en ander.
Dus wat kan ik het beste doen?
Windows 7 32 of 64 bit?
Linux (Ubuntu) 32 of 64 bit?
Ik werk geregeld met oudere apparatuur, zoals een firewire interface (2004), hier moet ik mee kunnen blijven werken.
Komen verder de driverproblemen van windows ook vaak voor met Linux?
bvd

Weet jij het antwoord?

/2500

64 bits gewoon doen Linux kan je gerust 32 bits gebruiken of beide als je wilt heeft verder niets met windows te maken volgens mij is firewire is geen probleem dat werkt gewoon de meeste drivers pakt ie wel ik weet alleen dat sommige printers problemen kunnen veroorzaken maar dat blijft ook meestal beperkt tot hele specifieke fotoprinters of zeg maar hele oude (niet) usb printers. of oudere webcam bijv maar dat zou je je eigenlijk niet er van moeten weerhouden 64 bits te nemen bovendien heeft de 64 bits versie nog steeds de map voor 32 bits applicaties ik heb er zelfs wel 16 bits software op staan die wat tricky zijn te installeren maar daar is bijna altijd wel een mouw aan te passen Dus lijkt me sterk dat je er echt mee in de problemen komt.

64bits.je kan het vergelijken met een snelweg. Een 32 bits computer heeft een 32baans snelweg. En een 64 bits computer heeft dus 64 banen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100