servicepack 1 windows 7 installeert niet. Wat kan/moet ik doen?

Ik heb gisteren mijn windows 7 laptop opnieuw geïnstalleerd (asus K72JK series). Nu wil ik service pack 1 installeren, zowel via windows updates als mede rechtstreeks (download), maar telkens krijg ik de melding dat er een fout zit in een I/O apparaat. (zie printscreen in de bijlage)
Ik ben nu eigenlijk op zoek naar een manier waarmee ik mijn laptop wel kan updaten ivm dat dit een schoollaptop is en ik de vakantie hiervoor wel geschikt leek.

Alvast bedankt voor de eventuele oplossingen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie geen printscreen. Wat is de error-CODE ?

Het beste antwoord

Ik denk niet dat dit een harddisk issue is, gezien windows dan helemaal niet zou opstarten. Probeer eens hetvolgende;

- Typ 'cmd' in het vak Zoekopdracht starten, klik met de rechtermuisknop op cmd.exe in de lijst Programma's en klik vervolgens op Uitvoeren als administrator.
- Bij de opdrachtprompt (zwart scherm), typ dan de volgende opdracht en druk op ENTER:

Chkdsk /R C:

- Druk op J/Y (ja) als wordt gevraagd of u de schijf wilt controleren bij de eerstvolgende keer dat het systeem opnieuw wordt opgestart .
- Start je computer nu opnieuw op. De harddisk wordt nu automatisch gecontroleerd op fouten in het bestandssysteem en eventuele fouten worden hersteld.

Probeer nadat de computer klaar is opnieuw de servicepack te installeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze oplossing heeft geholpen. Bedankt voor het goede antwoord en de duidelijke uitleg.

Andere antwoorden (1)

I/O meldingen zijn nooit best! Ik vermoed dat de harde schijf in je laptop aan het einde van zijn leven is.
Er van uit gaan dat er op dit moment geen usb sticks / usb harde schijven aan je laptop hangen? Indien dat niet het geval is, ben ik bang dat je harde schijf zo goed als overleden is.
De enige oplossing is dan nog een nieuwe 2,5" harde schijf aanschaffen. Mits er nog garantie op je laptop zit kan je contact opnemen met Asus voor een reparatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou heel vervelend zijn. Mijn laptop is nog geen 3 jaar oud en echt veel zware programma's (voor veel rekenwerk) heb ik niet gebruikt.
Maar bedankt voor de tip. Enig idee of ik dit zelf ook nog ergens kan controleren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klik eens op "details" ik ben benieuwd of je dan nog aanvullende fout informatie krijgt waar uit je zal kunnen opmaken of het daadwerkelijk om de harde schijf gaat. Wat je nog kan doen is bij "Deze computer" naar de eigenschappen gaan van je Windows installatie station (meestal is dit de c-schijf). Aldaar ga je naar het tabblad "Extra" en klik daar op "Foutcontrole"
Vink in het controle programma "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" ook even aan. Windows zal wanneer er fouten gevonden worden en indien mogelijk de fouten proberen te repareren.