Hoe kom ik erachter wat voor type computer ik heb?

Weet iemand hoe ik erachter kan komen wat voor soort computer ik heb? Ik heb de doos niet meer en ook geen boekjes. Het is een Toshiba met intel ofzo.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik kan niet op internet komen op mijn laptop en hij is redelijk oud.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
49.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je al eens op de achterkant gekeken ? Daar staat vast wel wat infomatie oa typenr etc..

Antwoorden (5)

Met het programma CPU-Z kun je de specificaties van je computer achterhalen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet ik dit nog downloaden?
Speccy kan je daarover meer vertellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan niet meer op internet komen. Verder doet alles het nog. Kan ik het nog ergens anders vinden? Toch bedankt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan is er een wonder geschied, dit bericht komt aan!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb nog een laptop, Ipad en Iphone. Dus zo raar is het niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aan sommigen gaat de crisis voorbij, tel je zegeningen.
De start linksonder aanklikken, dan rechtermuis op "computer"en dan "eigenschappen" Dan zie je wat voor computer je hebt (windows, processor geheugen etc).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Download en installeer het programma "Easy Driver" en klik onderaan op hardware informatie.
Daar kan je alle informatie over je computer vinden moederbord processor geheugen processorsnelheid en alle hardware die er in zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij kan niet op internet komen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan is het een kwestie van een netwerkkaart in een vrij slot steken(of er een vrijmaken) en deze installeren. Op die manier kan je later ook via internet de drivers voor de desbetreffende pc via easy driver opzoeken.
Praten we hier over een laptop of over een desktop?
Bij een laptop zit er vaak aan de onderkant wel een sticker met wat meer gegevens (type nummers etc).
Bij een desktop vind je heel soms wat gegevens aan de buitenkant, maar er staat sowieso altijd een type nummer op het moederboard (ja, dan moet je je computer openmaken...)

Aan de hand van dat nummer kan je dan je zoektocht verder laten gaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Filmpje in bron met wat extra info over het opzoeken van modelnummers.
Afbeelding met een voorbeeld hoe zoiets er uitziet (verschilt per fabrikant)