Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe repareer ik mijn draadloos internet?

Ik heb namelijk een nieuwe Windows erop gezet maar ik kan nu geen
internetverbindingen vinden!
momenteel heb ik windows 7 erop gezet

Weten jullie wat ik kan doen?
Alvast heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
634

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

dat kan 2 dingen inhouden
1 je netwerk kaarten worden wel gezien maar je wifi code is nog onbekend kwestie van invullen en werken maar

2 omdat je er een nieuwe windows op hebt gezet zijn de drivers voor je netwerk kaarten nog niet geinstalleerd
het is tegenwoordig bijna normaal dat de vaste bedrade netwerk verbinding probleemloos wordt gevonden ?
maar de wireless wil nog wel eens een aparte driver nodig hebben

Ook kan het nodig zijn dat er eerst nog een chipset driver moet worden geinstalleerd
voordat de netwerk kaart zichtbaar wordt en kan worden geinstalleerd vaak gaat dat dan vanzelf daarna soms ook de audio en video kaart worden dan pas goed gezien
normaal gesproken staat er wel een chipset driver op de cd met de moederbord drivers ?
anders probeer eens bedraad als dat kan naar de website van de maker van je moederbord te gaan (met alleen IE)
vaak is daar wel een automatische detectie tool aanwezig

Als je wel bedraad kan internetten dan kan je windows update optionele download ook eens langs lopen of daar optionele drivers inclusief de chipset driver te vinden is
dat eenmaal binnen zou de zaak weer vlot trekken.
(Lees meer...)
capthavoc
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heb je de juiste driver geïnstalleerd?
Meestal zit bij je PC een CD met drivers. Zit deze er niet bij? Zoek dan even op de site van de fabrikant van je PC of hardware.

Zoek op deze site weer naar of jouw type PC/laptop.
Of op de site van de hardware fabrikant naar het type wireless adapter die jij in je PC hebt zitten.

Een andere oplossing is device doctor. Dit programma Loopt je hele PC na voor missende drivers of drivers die niet up to date zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding