is er een manier om windows xp op mijn usb stick te instaleren?

Kan ik Windows 95/98/2000/xp of andere Windows op mijn usb stick installeren en hem vanaf de usb stick booten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

als het goed is, is dit wel mogelijk.
mij is het in ieder geval gelukt met Linux, ik ga er van uit dat het met windows ook moet lukken.

je hebt er de installatie-cd of bestanden en een bepaald programma dat voor nodig.
dit programma installeert de windows op jouw USB-stick, bijvoorbeeld BartPE.
zelf heb ik dit programma nooit eerder gebruikt, maar ik kom het wel steeds tegen.

vervolgens geef je in de BIOS van je computer aan dat er niet geboot moet worden van de harddrive, waar je OS nu op staat, maar vanaf de USB.

op deze site wordt uitgebreid uitgelegd hoe je windows XP installeert:
http://www.bouweenpc.nl/artikelen/windows-xp-op-usb

succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee sorry dit is het niet want hier moet je windows xp op je computer hebben staan.
Ik heb windows xp al alleen dan als iso bestand en die wil ik installeren op een usb stick.
weet je hier misschien ook raad mee?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
daar is zo''n programma voor, zoals bartPE. een iso-bestand is als het ware een on-uitgepakte cd, en deze kan je wel gebruiken om het te installeren. ik heb dit zelf ook gebruikt.
als je de bestanden van de cd-rom zelf wil hebben, hoef je dit alleen te laden in bijvoorbeeld powerISO. als ik je goed begrijp wil je je usb-stick in een willekeurige computer kunnen steken, en dan windows kunnen opstarten vanaf de usb, ongeacht van wat er op de pc staat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja klopt ik wil windows op de usb installeren en dus niet erop zetten en hem met de usb installeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En dan wil je windows kunnen opstarten of installeren vanaf de usb? In het geval van installeren, dit werkt wat op dezelfde manier. ook hiervoor heb je weer een programma nodig, het verschil is de bestanden die op de usb komen te staan.
als je je usb hebt klaargemaakt, steek ke deze in de pc waar je windows op wil hebben, en geef je in de BIOS aan dat de usb geboot moe worden.
even opnieuw opstarten, en de installatie zou moeten beginnen. hier staat alles uitgelegd:
http://www.pc-active.nl/besturingssystemen/206798-handson-windows-xp-installeren-via-een-usb-stick.html Je kan ook nog even googlen of er makkelijkere programmas zijn om je usb-stick te maken. succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ik wil de andere kant op.
Hem opstarten vanaf de USB.
Ik heb inderdaad ook gegoogeld maar ik kwam er niet uit, vandaar dat ik het hier vraag. Ik heb al heel wat programma's geprobeerd ook met guide maar ik kwam er maar niet uit. Weet u misschien nog een manier?
Die is er. De meeste 'virtuele machines' zijn stand-alone. Zet die op je USB-stick en installeer er elk besturingssysteem op die je maar wenst.