Hoe kan ik mijn PC opstarten met een besturingssysteem?

Mijn PC heeft momenteel geen besturingssysteem! Eest had het Windows vista, later heb ik iets verkeerds gedaan waardoor hij denkt dat er geen besturingssysteem is! Wat moet ik nu doen? Hoe kan ik het downloaden via internet zonder een besturingssysteem te kopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je de PC gekocht met Windows er al op, of heb je er een CD nog bij?
Anders kun je de CD opnieuw installeren.
Als je deze niet hebt ben ik bang dat je hem opnieuw zult moeten kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De ondersteuning van Vista stopt volgend jaar, dus het is beter als je naar Windows 7 of (het beste is) Windows 8 gaat upgraden.

Het beste antwoord

Het klinkt alsof je een herinstallatie moet uitvoeren. In principe moet dit mogelijk zijn vanaf een recovery-DVD of een speciale herstelpartitie vanaf je harde schijf. Heb je de DVD niet meer, dan kun je ook een andere installatie DVD gebruiken om voorbij het BIOS-menu te komen.

Meer informatie over het herinstalleren van Vista, kun je ook hier vinden:

http://www.schoonepc.nl/vista/windows_vista_setup.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank U

Andere antwoorden (1)

Als je geen recovery meer kan doen van je vista, kan je er nog altijd ubuntu op installeren (linux) dit kan opgestart worden vanop cd-rom of usb stick. Je moet dan wel in je BIOS aanpassen waar de pc moet van op opgestart worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje voor de tip! Is het dan nog mogelijk te Upgraden naar windows 8?