Bestaat het blue screen in Windows 10 nog?

Van de week zat ik rustig te internetten in Windows 10 met Chrome. Ineens een gevarendriehoek onderin mijn scherm maar voor ik daarop kon klikken om te zien wat er aan de hand was werd het scherm zwart. Einde verhaal. Ik heb mijn pc uitgezet en daarna opnieuw opgestart. Niks aan de hand behalve de melding dat Chrome verkeerd afgesloten was. Is een zwart scherm het nieuwe 'blue screen' ?

7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Ja hoor. Dat bestaat, maar nu met een smiley. Het kan zijn dat je scherm ook op zwart gaat terwijl je systeem vastloopt, maar dat kon ook met oudere versies.
7 jaar geleden
In de meeste gevallen is/was een bluescreen het resultaat van een niet goed werkende driver. Kijk even of je kort geleden hardware heb geïnstalleerd waar een driver voor nodig is, daar zit dan waarschijnlijk de oorzaak.