Klopt dat door iOS 6 je batterij sneller leeg gaat?

Ik heb een iPhone 3GS en een iPad 2. Nu ik iOS 6 heb geinstaleerd gaat mijn batterij naar mijn eigen zeggen veel sneller leeg. Klopt dit? zo ja, wat is eraan te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

je kan er zeker wat aan doen zoals als je 2 keer op de home button klikt dan moet je al die apps die aan de onderkant staan allemaal verwijderen en de scherm heldereid lager zetten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dit kan je (nog) niet zeggen. Meldingen van verminderde batterijduur komen - op fora - na elke ios update voor. Terwijl je verwacht dat bij een update eventuele problemen verholpen zijn. Bijgaande bron gaat hier op in.

Je hebt wellicht nu meer interactie met apps, of de apps zelf kunnen als ze inactief zijn de batterij gebruiken. Zet apps uit die je niet gebruikt, herstart je telefoon.

Om lang met je batterij te doen kan je onderweg wifi en bluetooth uitzetten. Dat scheelt heel erg veel. Bedenk ook dat met het verstrijken van de tijd je batterij steeds slechter wordt. De batterij van een iphone van een jaar oud kan al lang niet meet aan de specificaties voldoen.

Toegevoegd na 1 dag:
Er kunnen ook problemen zijn met syncen van apps via de ICloud. Als openstaande apps voortdurend synchroniseren en gegevens uitwisselen kost dat batterij kracht. Er zijn al diverse workarounds voorhanden om de apps te beteugelen en langer met de baterij te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klopt inderdaad. Sinds iOS 6 is de batterij bij identiek gebruik inderdaad sneller leeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dit wordt elke keer gezegd na een update. Heb je een serieuze bron? Geen forum?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, eigen ervaring helaas. Ik vind iOS 6 wel weer iets fijner, maar ik heb gisteren de dag nog niet eens volgemaakt. Voorheen kon ik dat wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan vooralsnog van alles zijn. Zie ook het artikel in de link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wellicht. Maar ik heb niets anders gedaan en dus is de update de boosdoener. Eerste en laatste keer Apple voor mij.