Is deze installatieschijf voor Windows 7 ook op andere computers te gebruiken

Hallo,
Ik heb laatst een nieuwe win7 computer gekocht en daar zat deze dvdrom bij deze mijn vraag kan ik deze ook op mijn laptop gebruiken en wordt de laptop (met Vista erop) dan trager

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Oke...het is illegaal, maar ja het kan wel.
En nee, ik verwacht dat je Vista laptop niet trager word. Juist sneller, maar je zal wat drivers moeten aanpassen. (zit er trouwens geen Vista recovery op die laptop, brand die dan eerst op DVD, als het misgaat kun je deze terug zetten. Vaak zit dat bij laptops ingebouwd op de HDD, en kan je dit op een DVD branden vanuit Windows zelf.)

Ik heb zelf een Windows 7 DVD legaal gekocht, maar al wel illegaal op diverse pc's geïnstalleerd. Al deze pc's werken gewoon. Als het goed is het je ergens de activatie sleutel. Daarmee activeer je de Windows gewoon, en het registreren sla je lekker over, want dat is niet nodig.

Als hij de sleutel niet accepteert, doe je activeren via de telefoon, en dan werkt het ineens wel *gemene grijns* Je moet dan wat nummers invoeren en je krijgt een reeks nummers terug. Je hoeft niet met iemand van het personeel te praten.

En dan heb je 2 computers met hetzelfde besturingssysteem met dezelfde sleutel, die gewoon werken.

Op dit moment heb ik Windows 7 van mij op 3 computers staan.
Windows XP heb ik op een stuk of 8 computers staan.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heervoldemord en Roy90, Dus volgens voldemort doet hij het dan gewoon en volgens roy90 maar 30 dagen vanwege licentie. Hoe kan ik zeker weten of het echt waar is van de 30 dagen
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Op het moment dat jij windows activeert, doet hij het gewoon en niet voor 30 dagen, maar je moet wel activeren. Na de installatie krijg je in de taakbalk rechts onderin een melding "activeer windows binnen 30 dagen" daar klik je op dan kun je direct activeren. Als je dan een melding krijgt dat deze activatie niet gaat (wat ik niet verwacht) dan kun je kiezen voor activeren per telefoon. Dan bel je dat nummer, je doet wat de elektronische computer zegt en dan moet hij het doen.

Andere antwoorden (1)

Je kan deze DVD ook gebruiken om bijvoorbeeld Windows 7 op je laptop te installeren.
Echter zit je dan met het probleem dat je de licentie voor je computer niet nogmaals kan gebruiken voor op je laptop.

Zonder een geldige licentie zal Windows 7 waarschijnlijk maar 30 dagen werken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus als ik het goed begrijp zou ik dan maar 30 dagen win7 kunnen werken en dan zou ik eigenlijk mijn laptop wel weg kunnen gooien (heb geen Vista schijf om te herstellen)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, theoretisch gezien kan je inderdaad maar 30 dagen werken zonder een geactiveerde licentie.
Als je een beetje bekend bent met nieuwsgroepen kan daar een DVD van Windows Vista downloaden (kijk wel naar de juiste versie!).
De licentie van je laptop kan je na een herinstallatie meestal probleemloos heractiveren. Voor de duidelijkheid; je kan een Windows Vista licentie niet gebruiken voor een Windows 7 installatie.