Dell laptop Latitude D505 start niet meer op wat nu?

Hallo,

Ik heb een oude laptop een Dell D505, deze start alleen niet meer op.
Ik krijg het blauwe Dell logo en dan gaat het scherm op zwart. Het enige dat ik dan nog kan doen is de laptop weer uit zetten..

de F-toetsen werken nog, maar dan kom ik in verschillende menu's waar ik niet weet wat ik waar moet aanpassen..
Ik heb geen cd-rom waarmee ik het kan resetten ik heb verder ook geen handleiding of iets dergelijks.
Er staan geen belangrijke bestanden meer op gelukkig.

Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ik zal eens booten met F12 en dan kiezen voor Dell Diagnostics, wellicht dat daar uit komt dat bijvoorbeeld het geheugen of harddrive defect is..

Toegevoegd na 3 minuten:
Tevens kun je ook nog te proberen om vanaf CD op te starten met bijvoorbeeld een Linux live cd, zie bron waar te downloaden. Dan weet je in ieder geval dat hij nog boot en dus doorstart en niet in het opstart scherm hangt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Oke, die herstelschijf heb je nodig.

Zet je computer maar eens aan en doe de schijf er in. Daarna herstart je hem weer. Je kan nu de instructies volgen en je computer herstellen. Mocht je er niet uit komen of het werkt niet... Plaats dan een reactie.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is een behoorlijk oude Dell. Mijn advies is om iets van Linux te downloaden en dat als besturing te gebruiken. Linux Mint is mooi maar helaas zit het kruisje links(applekwaal) dus ik adviseer Xubuntu.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar ik kan niet eens opstarten...
je kunt de laptop nog wel opstarten door als je hem aan zet een aantal keer op F8 te drukken en dan de "veilige modus met netwerk mogelijkheden" te selecteren