Ik wordt gek. Graag hulp. Kan mijn pc niet formateren. Wat nu?

Wilde afgelopen avond mijn pc formateren en weer eens met een schone lei beginnen. Wat ik ook doe, het wil gewoon niet lukken. Ik start de pc op, met de windows vista schijf in het cd/dvd-rom station (nadat ik in de bios heb gezegd dat hij op dit station moet opstarten) en na het blauwe scherm waarin windows zg. files aan het laden is, start hij gewoon de nog bestaande windows versie op om vervolgens vast te lopen. Als ik het zelfde doe met een windows 7 schijf (allemaal origineel) gebeurd er precies hetzelfde. Ik krijg niet eens de mogelijkheid om mijn c schijf (of partitie daarvan) te formateren. Alles blokkeerd. Als ik vanuit Windows Vista de installatie schijf van Vista of 7 laad en probeer om een nieuwe installatie of upgrade te doen, loopt hij ook iedere keer vast en krijg ik de volgende mededeling:
"Kan bestanden nie nodig zijn voor de installatie niet kopieren. De bestanden zijn mogelijk beschadigd of deze ontbreken. Zorg ervoor dat alle bestanden die voor de installatie nodig zijn, beschikbaar zijn en start vervolgens de installatie opnieuw. Foutcode: 0x80070017

Wat moet ik nu doen om nog een schone installatie te bewerkstelligen? Mijn voorkeur gaat uit naar een nieuwe installatie van Vista, maar in het uiterste geval kan ik altijd nog kiezen voor Windows 7 Premium. Hoe dan ook, ze doen het geen van beiden tot nu toe.
Welke nerd kan mij verder helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar wil je eerst hulp voor? Voor het gek worden, of voor de PC?
capthavoc
12 jaar geleden
kan je wel in de reparatie gedeelte van de vista of windows 7 cd opstarten ?
dan kan ik je wel helpen denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de reacties. Ben er inmiddels uit en schaam me diep, dus jullie begrijpen wel dat ik verder geen uitleg ga geven, hahaha...
Laten we het er gewoon op houden dat ik ongeduldig was.

Antwoorden (3)

Ik zou eens proberen om met een andere DVD-station te starten, volgens mij is de leeskop daarvan kaduuk.

Ook kan je proberen via een andere pc de installatie DVD op een bootable USB-stick te zetten en dan in de bios instellen: opstarten vanaf USB.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie mijn reactie op de vraag... (en nog bedankt voor het meehelpen)
Dit soort problemen komen vaker voor.
Veelal te wijten aan een slechte installatie schijf of optisch station.
Om dit te omzeilen kun je een usb stick prepareren om vervolgens van deze stick windows te instaleren.
Zie bronvermelding voor een handleiding.

Zorg wel dat je in je bios even de instellingen wijzigt zodat deze vanaf usb kan opstarten.

Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je harde schijf is (bijna)kapot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie mijn reactie op de vraag... (en nog bedankt voor het meehelpen)