Kun je Mac OS X installeren op een zelfgebouwde PC?

Kun je het besturingssysteem van Apple voor hun MacBooks op een PC installeren? Ik heb zelf een MacBook en ik wil iets krachtigers. Is het mogelijk om Apple's OS op een zelfgebouwde PC te installeren? Legaal of illegaal maakt niks uit. Wel het liefst legaal, natuurlijk. Ik zoek niet naar een 'skin', maar echt naar het OS.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het kan, als je de juiste hardware kiest. Echter is het zwaar af te raden. Je moet flink wat tijd er in steken en of het stabiel gaat lopen is maar de vraag. In de praktijk loopt het vaak op een teleurstelling uit.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je toch echt wat wil proberen:

http://www.hackintosh.com/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verkopen ze Mac OSX ook echt in doosjes zoals je Windows kunt kopen? Nooit bij nagedacht eigenlijk.
imruben
10 jaar geleden
Nee, wordt niet verkocht ;) je kan wel los een nieuwere versie van OSX kopen via de App Store. Apple is een 'gesloten' merk en wil dit graag zo houden, daarom zijn er vaak beperkte opties op dit gebied
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tot niet zo lang geleden kon je wel een schijfversie en later ook wel USBversie kopen.
Dat kan zeker! Je zou het bijvoorbeeld met VMware kunnen doen (programma dat OSX draait). maar je het ook gewoon als default besturingsysteem installeren. Of dual-boot (dan kan je bij opstarten kiezen welke OS je wilt). Als je je PC zelf bouwt zou ik wel kiezen voor een Intel processor het werkt wel met AMD maar een stuk minder makkelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja het kan ik heb zelf ook een pc staan er hackingtosh, en het draait ook nog stabiel.

Als je er niet zoveel verstand van hebt om Mac te installeren op een normale pc, zal ik unibeast gebruiken.

Op www.tonymacx86.com staat alle informatie welke hardware ondersteunt wordt. Elke maand komt er een nieuwe buyersguide uit.

Succes alvast!

Als het niet meteen werkt.,
GEEF NIET METEEN OP!