Als ik de partitie van mac verwijder start mijn macbook dan meteen via windows?

Hallo,

ik heb door middel van bootcamp beide windows en mac op mijn macbook air. Alleen duurt het hierdoor langer met opstarten (mijn bootpartitie is wel windows, maar hij blijft lang op wit scherm staan).

Dit vind ik zelf best wel irritant. Als ik de partitie van het Mac besturingssysteem verwijder, zal dit dan sneller gaan of is het niet aan te raden om dit te doen? (ik heb ook meer ruimte nodig op mijn windows partitie)

Alvast bedankt,

Groetjes,

Roy

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je je Mac partitie wilt verwijderen doe dit dan op de nette manier met BootCamp. Dan denk ik dat je inderdaad meteen naar Windows zal booten.

Maar kun je niet net zo goed met option (alt) ingehouden opstarten? Dan krijg je direct een keuzescherm tussen de twee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat weet ik, mijn bootpartitie is ook windows dus dat hoef ik niet eens te doen. Ik denk dat ik me mac partitie beter kan verkleinen in plaats van verwijderen, heb jij enig idee hoe dit moet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je opstart vanaf een Installatie-DVD of -USB-stick, kun je met Disk Utility (Schijffhulpprogramma) vanuit de menubalk, partities groter/kleiner maken zonder dat er data verloren gaat.