Als een laptop zegt dat iets enkele minuten kan duren, kan het dan ook enkele dagen duren?

Opstartherstel zegt dat mijn laptop wordt gecontroleerd op problemen. Er staat dat dit enkele minuten kan duren, maar hij is al sinds zaterdagavond 22:00 uur mee bezig. Iemand enig idee wat er aan de hand is en wat ik moet doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

dat het zo lang duurt is wel overdreven, maar met speciale software kunnen ze in een goede winkel het wel oplossen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Windowsminuten lopen zelden gelijk met echte minuten, maar als iets enkele minuten moet duren en je bent inmiddels al twee dagen verder, dan is er iets meer aan de hand.

Persoonlijk zou ik hem uitzetten (aanknop enkele seconden ingedrukt houden) en het dan nog eens proberen. Heb je hetzelfde probleem dan nog steeds, dan zou ik de computer naar een computerexpert/winkel brengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, heb het ook eens gehad, er op deze manier ging het later goed
Heb dit ook meerdere malen meegemaakt dat binnen de Windows Recovery Environment de opstartherstelmodule blijft hangen. De oorzaak hiervan kan zijn dat de bootrecords verloren zijn en Windows deze niet kan vinden. Windows tijdsvoorspelling van een bepaald proces is nooit echt correct geweest, daarnaast is Windows altijd trager geweest dan bijvoorbeeld Unix (Linux en Mac). Bekijk deze link eens of deze van toepassing is voor jou: http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/besturingssystemen/gegevens-terug-nadat-windows-geherinstalleerd.424084