hoe krijg ik mijn toetsenbord weer normaal?

kijk als ik nu = indrukt krijg ik °
alsik & krijg ik _
en ga zo maar door.

hoe krijg je dat weer normaal =
alt ctrl ofzo tog =

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
79.3K

Antwoorden (6)

ctrl + Shift
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry ik dacht dat het Alt en Shift was. Nu weet ik het ook niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het maar eens.. Als hij op dit moment 'goed' staat, gaat ie na Ctrl+Shift vreemd doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ 1 + beste antwoord :)
Bij mij is het Alt-Shift. Gebruik voor de zekerheid de Alt en de Shift aan de linkerkant van je toetsenbord.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met Alt-Shift schakel je tussen de landeninstelling (of taalinstelling) van je toetsenbord. Als jouw computer meer dan twee talen kent voor het toetsenbord, moet je meerdere keren Alt-Shift indrukken voordat het weer goed is.

Je kunt ook rechtsonder in de taakbalk klikken. Daar staat een blauw vierkantje, met daarin de huidige taalinstelling. Klik daarop en je krijgt een lijstje met alle (meestal twee) mogelijkheden. Je kunt dan de juiste kiezen.

De huidige instelling wordt aangegeven door twee letters: EN voor Engels, NL voor Nederlands, DE voor Duits, FR voor Frans, enzovoort.

Toegevoegd na 8 minuten:
Als je dit definitief wilt voorkomen, moet je bij je toetsenbordinstellingen die taal die je NIET nodig hebt, verwijderen. Dan kun je nog zo vaak per ongeluk op Alt-Shift duwen, dat zal dan geen effect meer hebben.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok
Ik onthou deze mix up door "LARS"

Left Alt
Right Shift

Zodra er iets niet klopt op mn toetsenbord, lost LARS het voor me op... :-)

Toegevoegd na 34 seconden:
Alt+Shift dus tegelijk intoetsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan moet je links onder op het toetsenbord shift en ctrl tegelijkertijd intoetsen en weer los laten je moet dat wel elke keer als je de pc opnieuw opstart weer doen
er is ook een manier om dit permanent te veranderen maar die ken ik helaas ook niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga vanuit het Startmenu naar Instellingen en dan naar Configuratiescherm. Klik op Taalinstellingen en vervolgens op het tabblad Talen. Daar kan je dan kiezen voor de indeling van je toetsenbord. Indelingen die je niet wilt zijn daar ook te verwijderen. En nieuwe zijn toe te voegen.
Leg daarna de nieuwe configuratie vast via Buroassecoires, Systeeemwerkset, Systeemherstel en klik dan op Een Controlepunt maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
EN heel belangrijk: in Nederland gebruikt meer dan 90% van de PC's NIET Nederlands als toetsenbord indeling, maar US international. Als je dus ooit hebt gekozen voor Nederlands, moet je dat waarschijnlijk ongedaan maken.
Begrijpen doe ik trouwens die keuze voor US niet, want een echt Nederlands toetsenbord is véél fijner. Ik heb er gelukkig 2