Waarom kan ik in Windows geen map maken die con heet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje onzinnige vraag maar wel intrigerend. Lukt bij mij ook niet. Ben benieuwd naar het antwoord.

Antwoorden (2)

Omdat het gereserveerd is door Windows voor (in dit geval) een apparaat wat in staat zou zijn een printscreen te maken (zie bron). In de bron staan nog meer 'onmogelijke' mapnamen die zijn gereserveerd voor schijfstations, poorten of drivers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
con, van console...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel ;-)
con is mogelijk een axrisie die door microsoft gereserveerd is. "config" afkorting
Frank