hoe haal ik een defenitief verweiderde directory terug ?

ik delete net perongeluk een directory van m'n harde schijf
die te groot is voor de prullenbak
hoe kan ik deze toch weer terug halen ?
heb verder nog niets gedaan of veranderd

het gaat om belangrijke info en had nog geen backup

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hem hebt verweiderd, dan is hij nu in een te verre weide. Misschien dat anderen weten waarheen hij is verwijderd.

Het beste antwoord

De tip van de laatste respondent is wel goed, heel goed progje.

maar uit deze vraag blijkt weer hoe belangrijk het is meer als 1 partitie te hebben. Als je alleen C: hebt, overschrijft windows alleen al bij het afsluiten en opstarten je gewiste gegevens. Maak minimaal een D: aan voor "mijn documenten", en laat je pc daar al je eigen gegevens neerzetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

unerasor of soortgelijk programma gebruiken, en tot die tijd: Zo minn mogelijk je systeem gebruiken (!)

http://www.uneraser.com/download.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als eerste even een belangrijk bericht. (Wellicht breidt ik mijn antwoord later nog verder uit.)
Als 't echt belangrijk is: NIKS meer installeren (dus ook geen herstel-programma!) of verder surfen! Verder gebruik van de PC kan de verwijderde bestanden overschrijven.

Toegevoegd na 3 minuten:
Probeer op een ANDERE PC een herstel-programma te vinden die vanaf een USB-stick kan draaien. Installeer dat op een USB-stick. Draai nu vanaf die USB-stick op de betreffende PC het herstelprogramma.

Bij het verwijderen van bestanden worden normaal gesproken alleen de verwijzingen naar het begin van die bestanden verwijderd uit het bestandssysteem. De bestanden zelf blijven dus staan. (Alleen kan bepaalde info zoals de bestandsnaam verloren gaan.)
Elk bestand die aangemaakt wordt op de PC, kan de bestanden overschrijven waarvan de verwijzingen zijn verwijderd. Daarom geen herstelprogramma installeren op de PC zelf, maar bijv. op een USB-stickje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Download Recuva.

(Ter info.:Accidentally deleted an important file? Lost something important when your computer crashed? No problem! Recuva recovers files deleted from your Windows computer, Recycle Bin, digital camera card, or MP3 player. And it's free!)

Hieronder bij 'Bron' vind je een link naar de download.

Succes!