Ik wil windowds 7 op mijn oude laptop installaren waar vista op staat, hoe moet ik dit doen?

Op mijn oude laptop staat windows vista en is door de jaren heen met prestaties achteruit gegaan.

Ik wil hier nu windows 7 op zetten die ik gedownload heb. Hoe moet ik windows vista verwijderen en windows 7 erop zetten.
Gaat dat automatisch als ik deze download run?

LET OP: HET IS VIA EEN DOWNLOAD (legale versie)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Normaal heeft u enkel een upgrade nodig van Vista naar W7.
Ik zou een aparte partitie aanmaken en daar dan W7 op installeren, als deze voldoet en goed werkt op uw oude laptop kan desgewenst Vista eraf halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke snap ik, maar hoe moet je dat dan doen. Ik wil graag vista gewoon helemaal af hebben en vervolgens windows 7 erop zetten. Zodat alle 'zooi' eraf is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U moet eerst zeker zijn dat uw PC + Vista als OS geschikt is voor W7.
Dat kan u doen op:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/downloads/upgrade-advisor Op de volgende link kan u leren hoe dat werkt want het is nogal veel om hier zomaar vlug even uitleg te geven.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/help/upgrading-from-windows-vista-to-windows-7 Als u daarentegen geen update doet maar ineens W7 installeert op een afzonderlijke partitie dan weet of die normaal kan werken en kan beetje bij beetje overzetten tot W7 volledig naar uw wens werkt.
Pas daarna zou ik Vista verwijderen. Meer info over partitioneren kan u hier vinden:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/can-i-repartition-my-hard-disk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima! Ik zal het proberen, hartelijk bedankt
tegenwoordig vind ik de flash optie het mooiste om windows opnieuw te installeren. Gewoon installeren dus via een usb stick en dat gaat erg snel. Dit moet je bios wel ondersteunen, maar het is verreweg het snelste. Een partitie is wel handig ja als je het veilig wil spelen. Als je goede backups heb kun je in mijn ogen beter het hele zaakje formatteren.