Ik heb vijf lege herstelpartities op mijn harde schijf. Kan ik deze verwijderen?

Hallo,
Ik heb op mijn harde schijf vijf lege herstelpartities. Waar zijn deze voor? En kan ik deze (ze zijn immers leeg) veilig verwijderen? Ik vraag dit aangezien ik binnenkort Windows 10 zal installeren op mijn laptop.
Ook zie ik een "EFI-systeempartitie". Waar is deze voor?
Alvast bedankt,
Cem

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan je allemaal verwijderen. Welke g*k maakt nu partities van 500 Mb...?!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het zijn herstelpartities. Dus als de vrager Windows opnieuw wil installeren staat daar de data omdat mogelijk te maken. EFI (UEFI) is het BIOS ook belangrijk dus. Lekker laten zoals het is.
capthavoc
8 jaar geleden
ik zou, als je geen recovery DVD set hebt gebrand op DVD
of als je geen recovery dvd set hebt gekregen
van je originele windows ( de windows versie die je bij deze pc kreeg )
er niet aan beginnen.

Antwoorden (1)

De beide partities die je noemt, zijn systeempartities van Windows. Windows beheert de data die daarop wordt opgeslagen. Op de EFI-partitie staan gegevens die Windows gebruikt tijdens het opstarten.
Het is dus zeker niet aan te raden om deze partities te wijzigen of te verwijderen.