Hoe kan je 2 computers met elkaar verbinden zodat ze elkaars computer kunnen bedienen?

Dat iemand anders van buitenaf dingen ziet op je computer, maar dat jij ook op die andere computer kan kijken, dus een soort hacken, maar dan beveiligd tussen 2 computers.

Toegevoegd na 1 minuut:
Meestal ben ik dat zelf, die vanop een andere locatie dus gewoon in mijn computer thuis dingen wil opzoeken of bestanden bekijken. En vice versa.

Toegevoegd na 20 uur:
Niet alleen dingen zien, maar ook de bestanden kunnen bewerken op een andere computer.
Ik heb nl een Mac en een Pc, maar ik weet welke bestanden ik op de twee kan bewerken, dat is het probleem niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (4)

Er zij diverse opties, zelf vind ik www.logmein.com (gratis) wel prettig en goed werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eén kant op kan sowieso met TeamViewer, Tight VNC en vele andere programma's. Misschien dat LogMeIn wel twee kanten op kan werken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De simpelste manier om een computer op afstand te bedienen is met Remote Desktop, een standaard onderdeel van Windows. Uitdaging is nog wel om dat vanaf een plek buiten je eigen netwerk te doen (bijvoorbeeld vanaf je werk), maar daarvoor hoef je alleen een router/modem te hebben die dat ondersteunt. Met Remote Desktop zie je gewoon je eigen desktop, dus kun je (met een beetje vertraging) alles wat je ook kan als je rechtstreeks bent ingelogd.
Maar goed, je hebt het alleen over "dingen zien". Als je alleen maar bestanden wilt zien kan het ook simpeler. Dan maak je gedeelde mappen aan en installeer je een VPN. De gedeelde mappen zorgen ervoor dat je gegevens (dus de mappen die je daartoe aangewezen hebt) op een andere computer kunt zien middels \\computernaam\mapnaam en de VPN zorgt ervoor dat dat veilig kan over internet.

Succes!

Toegevoegd na 20 uur:
Met "zien" bedoel ik natuurlijk ook bewerken. Of dat mag stel je gewoon in op de computer waar de bestanden staan. Met "Delen en Beveiliging" (rechter muisknop) stel je in wat je vanaf de andere computer mag.

Het is trouwens in de praktijk wel handig om op beide computers dezelfde username te gebruiken (letterlijk dezelfde dus).

(kan die min-1 nu weer weg?)

;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook Teamviewer is een goede en eenvoudige manier om één of meerdere computers op afstand te kunnen bedienen. Een duidelijke handleiding voor het gebruik van Teamviewer en het op afstand bedienen van computers vind je op de onderstaande bron.