Waarom vraagt Windows 8 niet of ik wil booten from dvd?

Op mijn laptop staat nu Windows 8 maar ik kan er maar niet aan wennen dus wil ik graag weer Windows 7 terug. In de bios heb ik ingesteld dat die als eerste de dvd laat. Als ik mijn laptop dan opnieuw opstart zegt die niet zoals normaal 'Press any key to boot from dvd'. Ik heb het ook geprobeerd op een andere laptop en daar doet die het wel. Is er dan een soort van beveiliging op die laptop? Het is een Acer Aspire V3-551. Ik heb ook al geprobeerd hem via USB te installeren maar ook daar vraagt die nergens om. Ik hoop dat ik hier een goede oplossing kan vinden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat ligt dan niet aan Windows 8, maar aan de instellingen in de BIOS. Waarschijnlijk heb je de instellingen in de BIOS niet goed opgeslagen, waardoor hij als eerste van de HDD opstart.

vraag is even heb je een upgrade versie dvd van windows 8 ? ik vermoed dat deze niet bootable is ? je zult dus de recovery partitie moeten gebruiken van acer zelf ALT F10 tijdens het opstarten ? hopelijk is deze niet gewist ik weet niet of je serienummer nog geldig is overigens ?? ben daar zelf ook benieuwd naar als het lukt zeg het ons even Toegevoegd na 12 minuten: oops ik las dat je dvd wel boot op andere pc Maar dat is dan de windows 7 dvd ? recovery set ??? je kan waarschijnlijk met een functie toets f9 f8 ?? de laptop laten kiezen. misschien heb je in bios het wel aangeven maar niet gesaved ? (f10 save and exit ?) Maar de recovery partitie is waarschijnlijk toch de betere optie ? Deze installeert naast windows 7 ook eventuele programma's die je bij deze laptop kreeg opnieuw bijv Nero of of office pakket etc Gebruik je een andere windows 7 dvd die officieel niet bij deze pc hoorde ? Dat hoeft op zich geen probleem te zijn, als het maar dezelfde versie is.

Bronnen:
http://techtips.salon.com/boot-acer-hidden...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100