Hoe kan ik het driver probleem van de draadloze netwerkaart van een HP 6715b oplossen?

"Ik heb een HP Compaq 6715b notebook die ik opnieuw heb geïnstalleerd met Windows xp pro, alles werkt prima maar de WLAN kaart blijft op gedeactiveerd staan, als de notebook op slaapstand gaat en weer "tot leven komt" geeft de notebook mij even de WLAN verbinding maar dan geeft hij aan "Hardware kan veilig worden verwijderd" "Apparaat broadcom 802.11 Multiband-netwerkadapter kan nu veilig uit het systeem worden verwijderd", en dan is de WLAN verbinding weer weg. Ik heb de laatste driver van HP site al gedownload maar ook dit verhelpt het niet, heeft iemand hier ervaring mee?"

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zoek even naar een driver applicatie die automatisch al de juiste drivers downloadt en installeert. Gebruik drivergenius of iets soortgelijks. Weet niet of de app nog gratis is, maar anders zijn er genoeg freemium Apps die je kunt vinden via Google. Zo los ik mijn driver problemen altijd op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De driver staat er goed op, want als hij in slaapstand is geweest dan maakt hij heel even verbinding en dan is gooit hij hem erna uit.. vanmiddag had ik even door het sluiten van de deksel de adapter enige tijd erbij staan en kon ik ook gewoon internetten, maar na een herstart weer hetzelfde liedje en toen werkte de net optie scherm dicht doen ook niet meer..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een driver wordt vaak aangepast na een periode. Dat er een momentje een verbinding tot stand komt, betekent niet gelijk dat de driver (juist) is geïnstalleerd. Het kan zo zijn dat je al een driver hebt, maar misschien niet de laatste update. Of misschien heb je een driver geïnstalleerd die in conflict is met een andere driver. Daarom adviseer ik je een applicatie te installeren die automatisch (alle juiste en nieuwste) drivers installeert. Dit is ook veel gemakkelijker dan hele tijd zitten browsen op internet en steeds maar drivers zitten proberen. In ieder geval vind ik het veel makkelijker om in een x alles te downloaden/installeren. Lukt dit niet of vind je dit teveel moeite, dan kun je proberen om alles weer opnieuw te installeren
Kan zijn dat de laatste drive bugs heeft ik zou eerst even een oudere versie uitproberen misschien dat die wel goed functioneert.