Kun je het stroomverbruik sterk verminderen door (alleen) het beeldscherm uit te zetten als je even weg moet bij het computeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moderne computerschermen verbruiken zeer weinig stroom in verhouding tot andere apparaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 kw. stroom ( 1000 watt) kost ongeveer 23 cent.
Stel je bent 2 uur weg, dan kost dat aan stroom b.v. 100 watt, dan is dat slechts ruim 2 cent.
maar mogelijk is het verbruik van je beeldscherm nog minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 kWh stroom bedoel je. Maar je hebt gelijk, de besparing is minimaal.

Het beste antwoord

Het kleine beetje dat je beeldscherm verbruikt zal niet veel effect hebben op de korte termijn op je energieverbruik. Wel als je meerdere beeldschermen hebt. Op de langere termijn spaar je wel wat uit maar hoeveel dat is..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus als je bijv een half uurtje weg gaat, kun je beter de pc op slaapstand doen, dan alleen het beeldscherm uit (omdat dit weinig effect heeft)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, zover ik weet wel. Je beeldscherm heft weinig energievretende onderdelen. Je PC heeft de ventilator, hdd enz wat dan constant blijven draaien.
Hetzelfde geld voor je laptop. Je laptop beeldscherm uit en je accu loopt evengoed leeg wat minder wordt als je de laptop in slaapstand zet. Ik hoop je geholpen te hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, heeft heeft geholpen, ik doe hem maar gewoon op slaapstand als ik wegga :)

Andere antwoorden (1)

ik ga in met tambo,s antwoord
en voe er aan toe dat het ervan afhngt
hoe vaak je achter een computer zit,
hoeveel energie het verbruikt
en als je vergelijkt hoeveel een computer verbruikt vergeleken met wat een scherm
verbruikt kan je beter een andere manier zoeken om minder te verbruiken
(bijvoorbeeld het energie verbruik op laag te zetten)