Kan ik Windows 8 verwijderen en op een andere laptop plaatsen?

Ik heb dus Windows 8 gekocht voor mijn laptop. Maar ik ga mijn laptop verkopen, maar ik vind het erg zonde van die 30 euro en zou Windows 8 graag op een andere PC zetten. Is dit mogelijk? Ik heb de product code nog wel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nou, ik heb een vraag, heb je windows 8 op microsoft.com gekocht en dan de pro versie van 30 euro of heb je de upgrade op dvd voor 50-60 euro ?

Antwoorden (4)

Ja hoor, geen enkel probleem!

Toegevoegd na 4 minuten:
Mits je de installatie CD hebt, maar je schrijft dat je Windows 8 hebt gekocht, dus daar ga ik van uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de snelle reactie, maar weet je ook hoe ik het moet verwijderen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou het lukken met terugzetten op fabrieksinstellingen?
capthavoc
11 jaar geleden
ik vraag me af of dit gaat werken ??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit gaat niet lukken als er geüpgraded is.
volgens mij is die 30 euro een upgrade versie van je windows 7 ? via windows update ?
niet een volledig losse versie windows 8 ?

in feite wordt het serie nummer van je windows 7 omgezet in een windows 8
en dus daarop ook geactiveerd daarmee wordt je windows 7 licentie omgezet in ene windows 8 licentie
alleen in sommige gevallen kan je dat terug draaien
dus ik vraag me echt af of dit gaat lukken ?

het zal je waarschijnlijk wel lukken windows 7 te herinstalleren met de oude code
maar of hij geactiveerd wordt ? en als dat al lukt vraag ik me af of hij dan niet via windows update de upgrade weer wil installeren ?
ik vraag me ook af of de code dan op een andere pc laptop wel wil werken?
bedenk dat die upgrade is gekoppeld aan dat serie nummer van je windows 7 op de laptop
en er mag maar 1 windows 7 versie worden geupgrade naar windows 8

dus ik heb mijn twijfels
capthavoc
11 jaar geleden
Ja, dat kan, maar als je jouw kopie van windows 8 al hebt gebruikt op je laptop heb je kans dat het activeren niet lukt op een andere pc, een windows 8 licentie kan namelijk maar op 1 machine worden gebruikt.
Maat ik weet dat licenties kunnen worden overgezet, ik zal even opzoeken hoe dat werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Windows 7 opnieuw installeren en de licentie code op de onderkant van de laptop gebruiken om windows 7 opnieuw te installeren, dan op de andere computer de windows 8 licentie gebruiken.

TIP: koppel eerst je windows 8 licentie code los voordat je windows 7 op je laptop opnieuw gaat installeren.

Zie de link voor een handleiding hoe je dit doet.

vergeet niet dat als je een clean install gaat doen van windows 7 dat je waarschijnlijk eerst je drivers etc opnieuw moet installeren dus of via een usb "Hard disk drive" of met een utp kabel in je laptop verbinding maken met het internet en handmatig de drivers installeren en nog makkelijker gewoon de bij de laptop geleverde cd's gebruiken met drivers (als je die hebt)