Ik ga een nieuwe pc laten bouwen. Wat moet er allemaal in? Ik wil er graag games op kunnen spelen.

Bijv. een Intel Core i7 processor en 8 GB werkgeheugen. Wat heb ik nodig om games op hoge instellingen goed te kunnen spelen? Ik gebruik hem voor games en school.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
64-bits OS, anders heb je niets aan je 8 GB RAM. RAM op hoge snelheid. Als jouw favoriete spellen veel van de schijf lezen, een SSD. Vooral als het om veel kleine brokjes gaat. Als er grote brokken worden gelezen, is juist een snelle harde schijf (7200 rpm) sneller dan een SSD. Als je via het Internet speelt: de juiste provider.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er grote brokken worden gelezen, is juist een snelle harde schijf (7200 rpm) sneller dan een SSD. Interessante uitspraak, heb je een bron hiervoor?
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik kwam het tegen toen ik zocht naar tips over hoe ik mijn Lightroom zou moeten inrichten:
http://www.foto-biz.com/Lightroom/Ssd-vs-hard-drive Citaat:
"
Here are some the general findings:
--  SSDs are usually slower for larger size blocks when reading.
--  Files that are 128 kb in size run 10% slower on an SSD than a typical 1 Tb hard drive.
--  Files that are 256 kb in size run 25% slower on an SSD than a typical 1 Tb hard drive.
"

Het beste antwoord

CPU: i5 2XXX(K)/3XXX(K) (i7 is duur en weinig beter in games), K-versie als je wil overklokken.
GPU: Radeon 7850 of beter/GTX 660 of beter
RAM: 8GB 1600Mhz (4GB is ook prima voor het gros van de games)
Bootdrive: SSD Samsung 830 (128/256 GB)
Storage: HDD 3TB (Beste €/GB)
PSU: 500 Watt (Meer dan 700 Watt en 4xPCI-e 6+2 als je SLI/CF wil)

Toegevoegd na 2 minuten:
Alles is te verhogen of te verlagen naar budget. GPU heeft het meest effect op gameprestaties, niet de CPU, niet de grote van het RAM als dit 4GB of meer is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok thx maar moet die storage echt 3TB zijn? ik heb nog een externe harde schijf van 1TB liggen en die krijg ik al nooit vol ;)
en wat bedoel je precies met ''Beste €/GB''?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niks moet, je mag natuurlijk je HDD overzetten. €/GB betekent euro/GBopslag. Een verhouding dus. http://tweakers.net/categorie/50/interne-harde-schijven/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKi5ITc5My0xOLMnMz1PSgUgG5xeVAOUSi5PhIkBlnkD1JmYmtQA
Cryofiel
11 jaar geleden
Een extra voordeel van grote schijven is dat ze vaak sneller zijn. Een schijf van 3 TB waarvan je alleen de eerste 500 GB gebruikt, is over het algemeen sneller dan een gelijksoortige schijf van 1 TB waarvan je alleen de eerste 500 GB gebruikt, en die is weer sneller dan een gelijksoortige schijf van 500 GB die je helemaal gebruikt. Dit geldt met name wanneer je de beperking tot het eerste deel van de schijf afdwingt door een partitie van (in dit voorbeeld) 500 GB op de schijf te zetten, en alleen die partitie te gebruiken.