Kan ik een systeemkopie(backup van een Windows7/32b systeem gebruiken om een schoon nieuw ge-installeerd W7/64bits te laden?

Mijn PC wordt onder garantie gerepareerd doch dan met W7/64 als nieuw wat ik in de loop van het jaar vervangen had door W7 Ultimate 32bits(schone installatie). en uitgebreid met allerlei software

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag of de nieuwe installatie op een aparte partitie gezet kan worden, dan kun je ze naast elkaar zetten.

Antwoorden (1)

Als het een systeemkopie van het hele systeem is niet
en denk ook niet dat het zal gaan werken al je een hele nieuwe w7/32 er op zet vanwege computer naam ID die niet overeenkomt
dus helaas ,het maken van een volledig systeem kopie is alleen werkbaar als je het terug zet op het zelfde systeem met de zelfde ID
ook als is dat kapot maar niet zodanig dat je dat backup programma niet kan starten dan werkt het wel

En verse installatie van w7/32 heeft ander ID en dus pakt die backup gewoon niet.
ik maak alleen backups van bestanden niet van hele systemen
dat is alleen handig voor netwerk parken
dus laat hem repareren door w7 64 bits ernaast te zetten
maar niet verwijderen
Een dual boot zou inderdaad handig zijn in dit geval ook al werkt je oude versie niet je kan wel de mappen die echt belangrijk zijn overladen
maar dan hoef je waarschijnlijk die hele backup niet eens te gebruiken ?
een windows old map werkt niet tussen wisselen van 32 bits nar 64 bits
dus je zit tijdelijk vast aan een dual boot waarvan waarschijnlijk de 32 bits niet zal willen opstarten
maar je kan op die manier nog wel bij de bestanden komen

pomp ze dan over naar je 64 bits editie en verwijder daarna de dual boot
capthavoc