Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik van Windows 7 terug kan naar Windows XP home edition?

Mijn computer draait ontzettend traag met Windows 7 en wil het graag weer terug zetten naar XP

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je stopt de windows xp cd er in en installeert xp?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja die snapte ik al. Ik vroeg me alleen af of er geen dingen zijn waar ik op moet letten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de computer eerder sneller was,zou je een systeemherstel kunnen proberen naar een punt waar de computer nog snel was, hierbij kunnen ok gegevens verloren gaan.

Antwoorden (2)

De doet de WinXP cd in het laatje, en start de computer opnieuw op. De WinXP-installatie start dan vanzelf. Om de installatie zo "schoon" mogelijk te houden, kun je er tijdens de installatie voor kiezen om je bestaande partities te verwijderen en opnieuw aan te maken.

Let er wel op dat je nu een compleet schone PC hebt. Het is dus aan te raden om eerst een backup te maken van je bestanden, foto's, mailtjes, contactpersonen, etc.
bamibal
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Bij mijn ouder Acer flaptopje kon dat niet zo maar, daar moest ik eerst de hardeschijf in de bios terug zetten naar IDE, anders werkte de XP installatie niet. ter info: Er stond Vista op geïnstalleerd, die wilde ik meteen al niet. Toen ik XP erop wilde zetten vrat hij dit niet. Ik moest in de Bios iets instellen van IDE. Omdat er een serial ata schijf in zat. Verder + van mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dit probleem gehad met W7 ipv Vista maar ik heb het nooit op kunnen lossen Windows 7 went wel, maar nu 8?Jammer want XP was het bruikbaarst
volledig formateren en liefst nog me floppy-disk...vergt wel enige kennis...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
De meeste computers hebben niet eens meer een diskettestation...